Cum sa ai grija de minte si corp

A invata cum sa ne ingrijim atat mintile, cat si corpurile noastre ne poate ajuta sa ne mentinem sanatosi si fericiti mult mai mult timp. Dar sa te ingrijesti nu este intotdeauna usor, mai ales in ceea ce priveste locurile de munca, scoala si responsabilitatile. Din fericire, exista o multime de moduri prin care va puteti schimba rutina pentru a va acorda prioritate sanatatii mentale si fizice. Cititi in continuare pentru o lista de moduri in care puteti obtine un corp sanatos si o minte sanatoasa.

Pasul in natura va poate reduce nivelul de stres

Cand aveti o pauza de la serviciu sau de la scoala, incercati sa faceti o plimbare in cartierul dvs. La sfarsit de saptamana, loviti un traseu de drumetii sau un loc de inot local pentru a va lua soarele. Cu cat poti iesi mai mult afara, cu atat te vei simti mai fericit.

Un pic de ingrijire de sine iti poate spori cu adevarat starea de spirit

Alegeti ceva care va face fericit: ar putea fi arta, mestesuguri, citit, ascultand muzica, jucandu-va cu un animal de companie sau urmarind o emisiune TV. Incercati sa programati 20 – 30 de minute in fiecare zi pentru a va aseza si a va bucura de activitatea dvs. preferata.

A-ti croi ceva timp in fiecare zi pentru tine este o modalitate excelenta de a te relaxa si de a-ti ingriji sanatatea mintala.

Fa ceva spontan din cand in cand

Luati-va ziua libera de la munca si mergeti la o excursie solo sau iesiti din oras. Rezervati o calatorie pentru a va vizita familia cand nu se asteapta. A face ceva iesit din comun va poate ajuta sa pastrati lucrurile interesante si sa va impiedice sa va blocati intr-o rutina.

De asemenea, puteti face ceva spontan care nu este un angajament imens. De exemplu, daca preparati de obicei micul dejun acasa, mergeti la o brutarie locala pentru un covrig.

Pastrati-va la baza si imbunatatiti-va sanatatea mintala

In fiecare zi, puneti deoparte 5 pana la 10 minute pentru a va aseza si a va lasa mintea. Practicati sa respirati prin gura si afara prin nas. Daca iti gasesti mintea ratacind, redirectioneaza-ti atentia inapoi catre respiratie. Daca aveti probleme, cautati un videoclip de meditatie ghidat pentru a va ajuta.

Meditatia va poate ajuta sa reduceti nivelul de stres si sa va imbunatatiti starea de bine in timp.

Pastrati-va concentrat si in prezent

Cand iti faci viata de zi cu zi, incearca sa te gandesti la ceea ce faci acum, nu la ceea ce s-a intamplat in trecut sau la ceea ce s-ar putea intampla in viitor. Starea in acest moment va poate ajuta sa apreciati lucrurile mici din viata si, de asemenea, va poate ajuta sa reduceti anxietatea si stresul.

Practicarea atentiei poate fi dura la inceput, dar devine mai usoara cu cat o practici mai mult.

Programeaza hangouturi sau apeluri telefonice cu cei dragi

Incearca sa vorbesti cu cineva din afara casei tale cel putin o data pe saptamana. Va puteti ramane la curent cu viata celuilalt si va puteti sprijini unul pe celalalt pentru sprijin in momentele de nevoie. Conectarea cu altii este o modalitate excelenta de a va stimula starea de spirit si de a va imbunatati sanatatea mintala.

Daca cei dragi locuiesc departe, ia in considerare sa vorbesti cu ei prin chat video.

Incercati sa nu va imbogatiti emotiile pe tot parcursul zilei

Daca ai prieteni apropiati sau membri ai familiei, contacteaza-i si spune-le ce simti. Daca nu va simtiti confortabil facand asta, luati in considerare in schimb sa discutati cu un profesionist in sanatate mintala.

A vorbi despre sentimente dure va poate ajuta sa le procesati mai repede decat daca le veti tine inauntru.

Va poate ajuta sa va procesati gandurile si sentimentele

Incercati sa scrieti in jurnalul dvs. timp de 5 pana la 10 minute in fiecare zi. Puteti scrie despre ceea ce ati facut, cum va simtiti sau ce asteptati cu nerabdare. Daca omiteti accidental o zi, nu va faceti griji – este jurnalul dvs. si puteti scrie in el oricand doriti!

Ofera-te voluntar sau ia un curs la centrul comunitar

Alatura-te unui grup de drumetii pentru a intalni oameni noi cu acelasi hobby ca tine. Inscrieti-va la o clasa pentru a invata o noua limba sau forma de arta. Incercati sa faceti conexiuni cu oamenii din zona dvs. pentru a va creste conexiunile sociale.

De asemenea, ati putea cauta in jur grupuri de asistenta locale care sunt specifice nevoilor dumneavoastra. Cautati grupuri de parinti, grupuri de sprijin pentru sanatatea mintala sau grupuri de asistenta pentru ingrijire pentru a-l gasi pe cel potrivit pentru dvs.

Daca nu ai timp sa faci ceva, trebuie doar sa refuzi

Asumarea a prea multe responsabilitati va poate face sa va simtiti coplesiti si subevaluati. ,,Nu” este o propozitie completa si nu trebuie sa te explici nimanui daca nu vrei.

Poate fi greu sa le spui nu oamenilor la inceput, mai ales daca esti obisnuit sa pui nevoile fiecaruia inainte de ale tale. Incercati sa va ganditi la modul in care i-ati spune unui prieten sa actioneze in aceasta situatie – daca i-ati spune sa spuna nu, probabil ca ar trebui sa faceti si voi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *